Loomade Nimel uue toitlustusasutustele suunatud kampaania “Taimsed valikud” koordinaator Anita Jürson kirjutab lähemalt, mis teeb selle projekti unikaalseks ja vajalikuks, millistele põhimõtetele see rajatud on ning kuidas kampaaniat toetada saab.

dine-dish-3

Jõudsin juba paar aastat tagasi arusaamisele, et valikud veganitele peavad Eesti toitlustusettevõtetes suurenema. Sealt sai alguse idee kutsuda ellu nö restoranikampaania “Taimsed valikud”, mis sai lõpuks jalad alla 2016. aasta augustis. Praeguseks on liitunud toitlustusasutusi 22 ning läbirääkimised veel mitme kohaga on hetkel pooleli. Alanud aasta lõpuks soovime kampa saada vähemalt 50 toitlustusastust üle Eesti.

Milleks “Taimsed valikud”?

Vaadates tänapäeva toitlustusmaastikul ringi, leiame, et veganvalikuid on üha lihtsam leida ja selle üle on kampaania algatajatel ainult hea meel. Samuti on muutunud üha paremaks ka info kättesaadvus – nimekirju toitlustusasutustest, mis pakuvad vegantoite, on juba mitmeid ja just 15 000 liikme liitumist tähistanud elav Facebook’i grupp “Jah, see on vegan!” täidab samuti olulist veganite infoliini rolli.

Siinkohal võib tekkida küsimus, et milleks üldse on vaja sellist kampaaniat nagu “Taimsed valikud”? Kõige suurem vahe näiteks olemasolevate nimekirjadega seisneb selles, et meie kampaania eesmärk pole üles märkida toidukohad, mis pakuvad veganvariante, vaid proaktiivselt neid ise luua. Me ei taha pelgalt reaalset olukorda kaardistada, vaid seda muuta. Iga toidukoht, mis soovib kampaaniaga liituda, peab pakkuma mitmekülgset vegansõbralikku toitu. Klassikalise restorani näitel on selleks tingimuseks näiteks “püha kolmainsuse” ehk eelroa-pearoa-desserdi valik, aga kohvikute puhul näiteks taimse piima ja soolaste või magusate ampsude võimalus. Läheneme igale toidukohale individuaalselt ning nende võimalustele vastavalt. Seetõttu peame suurel määral täitma ka nõustajate rolli ning olema kompetentsed kokanduses. Meil on väga hea meel, et meie meeskonnaga on liitunud mitmeid pädevaid kokkasid ja kokakoolituste läbiviijaid.

Seega võib öelda, et meie poolt nimekirja lisatud toidukohad on väga vegansõbralikud ning vastutulelikud. Muidugi, veganvalikuid võib ka puht-kogemata sattuda mõne toidukohaga menüüsse, aga meie nimekirjas olevad restoranid on selle valiku teinud teadlikult ja läbimõtestatult. Saame seda tõsimeeli väita, kuna kohtume oma töö käigus tihti toitlusasutuste omanike või kokkadega, et arutada vegantoidu valikuid ja kuidas nende menüüd arendada oleks võimalik. Siit koorub välja ka “Taimsed valikud” kampaania teine eesmärk – kokku viia teadlikud tarbijad ja teadlikud ettevõtted. 

Leiame samuti, et veganvalikute lisamine on igale toidukohale kasulik. See ei kitsenda kuidagi juba olemasoleva kliendibaasi valikut, sest vegantoit on sobilik kõigile, kuid laiendab seda väga olulisel määral. Vegantoit sobib tihti allergikutele, teadlikele toitujatele ja otseloomulikult ka taimetoitlastele. Me näeme seda võidan-võidad olukorrana, kus keegi järeleadmisi tegema ei pea.

Tark ettevõtja jälgib trende

Üha enam on sagenenud juhtumid, kus toidukohad võtavad meiga ise ühendust ja uurivad, kuidas kampaaniaga liituda saab. Selle üle on ainult hea meel, et leidub hulganisti ettevõtteid, kes jälgivad ning mõistavad trende ja üldiseid  globaalseid arengusuundasid. Ehk kõige üllatuslikum näide kampaaniaga liitujast on Selveri Köök, kes tänaseks kasutab meie märgist juba 11 veganitele sobilikul tootel ja kavatseb tulevikus valikut veelgi suurendada!

vegansobralik2_190515-1
Kampaania “Taimsed valikud” logo

Loomulikult on meie pooleaastase töö käigus ette tulnud ka komistuskive ja oleme suhelnud ettevõttetega, kes pole huvitatud meie kampaaniaga liitumast. Väga oluline on siiski välja tuua, et selliseid ettevõtteid on oluliselt vähem ja enamus ettevõtjate suhtumine on siiski positiivne. Vaadates, milline trend on tänapäeval teadlik, tervislik ja osana sellest, taimne toitumine, peaks iga jätkusuutlikkusele suunatud ettevõte siiski neil arengutel kätt pulsil hoidma. Toitlustussektoris ei saa kindlasti nuriseda konkurentide vähesuse üle ja sellises olukorras mängibki olulist rolli teistest eristumine ning innovatiivsus. Liitumine kampaaniaga “Taimsed valikud” ongi üks sarnane võimalus.

Oleme suunatud koostööle

Meie jaoks on kindlasti kampaania puhul väga oluline hoida ettevõtetega häid suhteid. Me ei survesta kedagi vegantoitu pakkuma. Ja selleks pole tegelikult vajadustki. Näeme, et väga hästi töötab ka pragmaatilisele ärivaistule rõhumine.

Peale restoranide liitmist kampaaniaga reklaamime uustulnukat Facebook’is ja lisame nende info veebilehele www.loomadenimel.ee/taimsedvalikud. Kuid sellega koostöö ei piirdu. Põnevate uudiste ja pakkumiste puhul jagame seda infot ka oma jälgijatele ning plaanime koostööd teha ka erinevate kampaaniate raames. Näiteks tegime möödunud sügisel vegan väljakutse raames koostööd erinevate vegantoitu pakkuvate toitlustajatega, kes said paremini oma valikut tutvustada sellele eriti potentsiaalikale uute klientide ringile ehk võimalikele uutele taimetoitlastele.

Alati avatud vabatahtlikele ja koostööpartneritele

“Taimsed valikud” kampaania toimib tänu pühendunud vabatahtlike abile. Hetkel oleme kampaaniaga liitnud toitlustusettevõtteid Tallinnast ja Tartus, kuid kindlasti soovime laieneda ka teistesse linnadesse. Samas soovime ka suurendada vegansõbralike kohtade arvu suurimates linnades. Kui tunned, et Sinu silmad paneks särama oma lemmiktoitlustuskohtadesse vegansõbraliku toidu saamine ja oleksid nõus selleks veidi vaeva nägema, võta minuga ühendust anita@loomadenimel.ee.

Kui oled ettevõtja, kes tahab kaasas käia trendidega, lisada oma menüüsse veganvalikuid ja liituda kampaaniaga, kirjuta anita@loomadenimel.ee.

“Taimsed valikud” ja uued trendid toitlustusäris
Tagged on: